Fet, fetare, GRAVID

Vanligtvis, när jag kommer upp i den här viktklassen, börjar jag tokträna 4-5 gånger i veckan och äter nyttigare mat. Det fungerar bra på mig, och jag blir av med extrakilona på ca 2-3 veckor. Efter det lugnar jag ner mig med träningen, och kör 2-4 gånger i veckan, och håller mig bra..
Jag är aldrig smal, men trivs, bara det håller sig mellan 64-67kg ungefär..

Nu är situationen en annan..


Jag har aldrig trott att jag skulle bry mig om något så världsligt som vikten, under en graviditet. Men faktum är, att det är det "enda" jag tänker på. Hoppas det går över när magen kommer..?
Det är ingen bra idé att banta när man är gravid, men jag försöker tänka på vad jag stoppar i mig, något sånär. Har inga ”nojjor” eller så, det enda jag kan känna är att kosten kan bli väldigt ensidig, då jag tappar lusten för all mat. Klart att det är normalt att gå upp i vikt, även i början av graviditet, men jag vill inteeee... hahaha.. 

Efter kl 17 på eftermiddagarna är jag HELT slut, då är det soffläge som gäller, går inte att ändra på. Det där med att träna 3-4gånger i veckan är alltså som bortblåst.. Än så länge har jag kommit till att PRATA om att gå och simma 1-2gånger i veckan, på förmiddagen, när jag är pigg..

Men skitsnack blir man inte fastare av, har jag hört…


Kommentarer
Postat av: Sussu

Men herreguuuud tjejen - GRATTIS!!!!

Du har rätt - man ska inte banta, men man kan träna och äta nyttigt, så som du gör. Du kommer märka när det inte går att träna så mycket, itakt med att magen växer. Det är en myt att man kan äta för 2 när man är gravid, men det vet du säkert.

GRATTIS igen och må så gott. Kram Sussu

2009-12-10 @ 00:16:59
Postat av: Anna

Äh, ÄT! Du ska ju ändå bli tjock..

Eller gör inte det!?

2009-12-10 @ 12:56:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0